Dostępność

Zapewnienie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w Powiatowym Urzędzie Pracy w Pszczynie

Klient w zakresie dostępności urzędu może:

  • poinformować o braku dostępności - taka forma zgłoszenia ma wyłącznie charakter informacyjny;

  • złożyć wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno- komunikacyjnej - może go złożyć osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy po wykazaniu interesu faktycznego, a więc wskazaniu realnej potrzeby skorzystania z usług urzędu;

  • wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej - z żądaniem może wystąpić każdy;

  • złożyć skargę na brak zapewnienia dostępności.

Wniosek o zapewnienie dostępności w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym powinien zawierać:

  • dane kontaktowe wnioskodawcy;

  • wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym;

  • wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą;

  • wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy.

Termin realizacji

Bez zbędnej zwłoki - nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności.
Jeżeli zapewnienie dostępności, w zakresie określonym we wniosku o zapewnienie dostępności, nie jest możliwe w terminie 14 dni od dnia złożenia, to urząd niezwłocznie powiadamia wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności.
W uzasadnionych wyjątkowymi okolicznościami przypadkach braku możliwości zapewnienia dostępności w zakresie określonym we wniosku urząd proponuje rozwiązanie alternatywne.


Złożenie wniosku

Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno - komunikacyjnej można:

  • wypełnić i wysłać na adres:
    Powiatowy Urząd Pracy w Pszczynie, ul. Dworcowa 23, 43-200 Pszczyna, lub

  • przynieść wniosek do Informacji w Powiatowym Urzędzie Pracy w Pszczynie, lub

  • wysłać drogą elektroniczną na adres: m.zmorzyk@pszczyna.praca.gov.pl lub urzad@pszczyna.praca.gov.pl.

 

Tryb odwoławczy

Gdy Powiatowy Urząd Pracy w Pszczynie nie zapewnił wnioskodawcy dostępności:

  • w sposób i w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku (podstawowe załatwienie sprawy), albo

  • w sposób i w terminie 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku (w terminie wydłużonym), albo

  • z powodów określonych w zawiadomieniu o braku możliwości zapewnienia dostępności,

klient ma prawo do złożenia skargi na brak dostępności do Prezesa Zarządu PFRON.
Termin na wniesienie skargi to 30 dni - w pierwszym i w drugim przypadku liczony od upłynięcia terminów, natomiast w trzecim przypadku termin ten liczony jest od dnia otrzymania zawiadomienia.

 

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
 

Żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej

Żądanie powinno zawierać:

  • dane kontaktowe osoby występującej z żądaniem,

  • wskazanie strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej podmiotu publicznego, które mają być dostępne cyfrowo,

  • wskazanie sposobu kontaktu z osobą występującą z żądaniem;

  • wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy.

Termin realizacji

Bez zbędnej zwłoki - nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem.
Jeżeli zapewnienie dostępności, w zakresie określonym w żądaniu o zapewnienie dostępności cyfrowej, nie jest możliwe w terminie 7 dni od dnia jego złożenia, to podmiot publiczny niezwłocznie powiadamia osobę występującą z żądaniem o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem o zapewnienie dostępności.
W przypadku braku możliwości zapewnienia dostępności urząd musi zaproponować rozwiązanie alternatywne oraz dołączyć uzasadnienie.


Złożenie żądania

Wniosek z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej można:


Tryb odwoławczy

Gdy Powiatowy Urząd Pracy w Pszczynie nie zapewnił dostępności cyfrowej:

  • w sposób i w terminie 7 dni od dnia złożenia żądania(podstawowe załatwienie sprawy) albo

  • w sposób i w terminie 2 miesięcy od dnia złożenia żądania (w terminie wydłużonym) albo

  • [z powodów określonych w zawiadomieniu o braku możliwości zapewnienia dostępności albo w przypadku odmowy skorzystania z alternatywnego sposobu dostępu]

klient ma prawo do złożenia skargi na brak dostępności.
Termin na wniesienie skargi to 30 dni - w pierwszym i w drugim przypadku liczony od upłynięcia terminów, natomiast w trzecim przypadku termin ten liczony jest od dnia otrzymania zawiadomienia.

 

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 4 kwietnia 2019 roku dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
 

nnk.asset.publisher.attachments

wzór żądania zapewnienia dostępności cyfrowej
wzór żądania zapewnienia dostępności cyfrowej.docx 23 KB
wzór wniosku o zapewnienie dostępności
wzór wniosku o zapewnienie dostępności.docx 25 KB

nnk.asset.publisher.info.header