Zachęcamy osoby planujące rejestrację jako osoba bezrobotna lub poszukująca pracy do korzystania z elektronicznej rejestracji w urzędzie pracy. Polega ona na wypełnieniu wniosku o dokonanie rejestracji jako osoba bezrobotna lub poszukująca pracy w postaci elektronicznej i przesłaniu go do właściwego powiatowego urzędu pracy. Wniosek dostępny jest na stronie: praca.gov.pl.

Wybierając:

  1. uproszczony sposób elektronicznej rejestracji – dodatkowo umawiasz się na wizytę w urzędzie w celu dostarczenia wymaganych dokumentów oraz osobistego potwierdzenia poprawności przekazanych danych. Status osoby bezrobotnej nabędziesz z dniem, w którym zgłosisz się do powiatowego urzędu pracy i złożysz wymagane dokumenty i oświadczenia. Procedura umożliwi Ci wcześniejszą rezerwację terminu rejestracji,  w celu przede wszystkim zaoszczędzenia czasu, jaki spędzisz w urzędzie pracy, oczekując na rejestrację.
  2. w pełni elektroniczną rejestrację – dodatkowo dołączasz do wniosku skany wszystkich dokumentów wymaganych do rejestracji, wniosek i załączniki opatrzysz bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP oraz przesyłasz wniosek wraz z załącznikami do właściwego powiatowego urzędu pracy. Status osoby bezrobotnej nabędziesz z dniem złożenia wniosku za pośrednictwem elektronicznego systemu rejestracji, po opatrzeniu go i załączonych do wniosku zeskanowanych dokumentów oraz oświadczenia o prawdziwości przekazanych danych, oraz o zapoznaniu się z warunkami zachowania statusu – jednym z dwóch aktualnie akceptowanych, bezpiecznych podpisów.