W związku z ogłoszeniem w Polsce stanu zagrożenia epidemicznego od poniedziałku 16 marca 2020 roku do odwołania wprowadza się następujące zmiany w funkcjonowaniu Powiatowego Urzędu Pracy w Pszczynie:

 
  1. Brak obsługi bezpośredniej Klientów (aktualizacja od 02 listopada br.).

  2. Załatwianie spraw wyłącznie listownie lub z wykorzystaniem usług elektronicznych. Korzystając z usług elektronicznych przez Internet można m.in.:

  1. Kontakt z pracownikiem Urzędu wyłącznie drogą elektroniczną:

od poniedziałku do piątku - od godz. 8:00 do 16.00 (aktualizacja od 02 listopada br.)
 
stanowisko kontakt
Dotacje, prace interwencyjne, staże, itd. tel. 32 210 27 29
e'mail: urzad@pszczyna.praca.gov.pl
Doradca Klienta dla Gminy: Goczałkowice Zdrój, Kobiór, Pawłowice, Suszec tel. 32 210 27 27
e'mail: urzad@pszczyna.praca.gov.pl
Doradca Klienta dla Gminy Miedźna, Pszczyna tel. 32 210 27 35, 32 210 27 36
e'mail: urzad@pszczyna.praca.gov.pl
Informacja, rejestracja bezrobotnych tel. 32 210 27 23
e'mail: urzad@pszczyna.praca.gov.pl
Krajowy Fundusz Szkoleniowy, Szkolenia tel. 32 210 27 48
e'mail: urzad@pszczyna.praca.gov.pl
Rejestracja bezrobotnych i poszukujących pracy tel. 32 210 27 24
e'mail: urzad@pszczyna.praca.gov.pl
Sekretariat, Kancelaria tel. 32 210 27 21
e'mail: urzad@pszczyna.praca.gov.pl
Zgłoszenie oferty pracy
Zatrudnianie cudzoziemców
tel. 32 210 27 34
e'mail: urzad@pszczyna.praca.gov.pl
  1. Możliwość pozostawienia korespondencji w siedzibie Urzędu - w skrzynce podawczej (przedsionek wejścia głównego do budynku):

od poniedziałku do piątku w godz. 7:30 do 16:00. (aktualizacja od 02 listopada br.)
  1. Potwierdzanie gotowości do podjęcia pracy

Osoby bezrobotne, które mają wyznaczony termin na karcie wizyt w celu potwierdzenia gotowości do podjęcia pracy proszone są o kontakt telefoniczny lub mailowy ze swoim doradcą klienta w celu ustalenia kolejnego terminu kontaktu. Kontakt telefoniczny do konkretnego doradcy mają Państwo podany na karcie z terminami stawienia. Ten sposób potwierdzania gotowości będzie obowiązywał do odwołania.

 

  1. Informacje dodatkowe:

Profil zaufany

Aby skutecznie załatwić sprawę w urzędzie przy wykorzystaniu usług elektronicznych opisanych wyżej, należy potwierdzić swoją tożsamość, np. za pomocą profilu zaufanego. Jeżeli jednak ktoś nie posiada profilu zaufanego, to korzystając z usług bankowości elektronicznej oferowanych przez  bank, może w prosty sposób taki profil założyć bez wychodzenia z domu, gdyż jego tożsamość została już zweryfikowana przez bank.
Osoby niekorzystające z bankowości elektronicznej zachęcamy do skorzystania z oferty Poczty Polskiej dot. założenia profilu zaufanego - szczegóły.

Więcej informacji na temat profilu zaufanego: Załóż profil zaufanye-Polak potrafi, Jak założyć profil zaufany i dlaczego warto, Wniosek o tymczasowy profil zaufany.
 

Ubezpieczenie zdrowotne

Utrata pracy nie jest jednoznaczna z ustaniem ubezpieczenia zdrowotnego. Wedle artykułu 67. ust. 4. Ustawy z dnia 27 sierpnia 2004r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych prawo do świadczeń opieki zdrowotnej ustaje po upływie 30 dni od dnia wygaśnięcia obowiązku ubezpieczenia zdrowotnego. Dlatego osoba podlegająca obowiązkowi ubezpieczenia zdrowotnego i członkowie jej rodziny (jeśli wcześniej byli razem z nim objęci prawem do ubezpieczenia) mogą jeszcze przez 30 dni korzystać ze świadczeń zdrowotnych po dnia wygaśnięcia obowiązku ubezpieczenia zdrowotnego.


 

Tymczasowo cała obsługa Klientów Urzędu odbywa się wyłącznie telefonicznie, elektronicznie oraz listownie.
Zmiany w funkcjonowaniu Urzędu są tymczasowe. Ponieważ sytuacja zmienia się dynamicznie, prosimy o śledzenie naszej strony internetowej, gdzie na bieżąco zamieszczane będą dalsze komunikaty.

 

Przepraszamy za utrudnienia i prosimy o wyrozumiałość