Staże - dokumenty do składania wniosku w wersji elektronicznej

Informacje o publikacji dokumentu


Nabór wniosków o zorganizowanie stażu w ramach projektu współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus

logo projektu współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus

Urząd Pracy m.st. Warszawy z dniem 16.06.2025r. ogłasza nabór wniosków o zorganizowanie stażu w ramach projektu:
„Aktywizacja zawodowa osób bezrobotnych w m.st. Warszawa (II)”.

Projekt jest skierowany do osób bezrobotnych zarejestrowanych w Urzędzie Pracy m.st. Warszawy należących do jednej lub kilku grup znajdujących się w trudnej sytuacji na rynku pracy:

  • osoby młode w wieku 18-29 lat (przed ukończeniem 30 roku życia),
  • osoby długotrwale bezrobotne – oznacza osobę zarejestrowaną łącznie przez okres ponad 12 miesięcy w okresie ostatnich 2 lat, z wyłączeniem okresów odbywania stażu
  • osoby w wieku 50 lat i więcej,
  • osoby o niskich kwalifikacjach tj. osoby które posiadają wykształcenie na poziomie: podstawowym, gimnazjalnym, licealnym (liceum ogólnokształcące i profilowane), technicznym (technikum, technikum uzupełniające) lub zawodowym (zasadnicza szkoła zawodowa),
  • osoby z niepełnosprawnością,
  • kobiety,
  • migranci tj. osoby obcego pochodzenia (zgodnie z ustawą z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia)

Przewidziana liczba uczestników zadania w roku 2025: 32 osób.

Minimalny okres trwania stażu 3 miesiące.

Po zakończeniu stażu wymagane będzie zatrudnienie osób bezrobotnych na nieprzerwany okres co najmniej trzech miesięcy – 90 dni, w postaci umowy o pracę.

Osoba bezrobotna przed rozpoczęciem udziału w projekcie powinna wskazać numer rachunku bankowego, na który Urząd będzie przekazywał przysługujące świadczenie.

Każda osoba przed przystąpieniem do projektu musi mieć przygotowany Indywidualny Plan Działania.

W tym celu należy zgłosić się do Urzędu lub skontaktować się ze swoim doradcą klienta w Centrum Aktywizacji Zawodowej (CAZ):

W razie pytań dotyczących organizacji stażu prosimy o kontakt pod nr tel. 22 391 13 85

Dostępność architektoniczna budynków Urzędu Pracy

Jeżeli występują dodatkowe potrzeby dostępności, które powinniśmy zapewnić, prosimy o kontakt z doradcą klienta.

Szczegółowe informacje na temat projektu EFS+ można uzyskać w Biurze Projektu przy ul. Kasprzaka 18/20, pok. nr 18, parter lub nr tel.: 22 391 13 80.

Projekt „Aktywizacja zawodowa osób bezrobotnych w m.st. Warszawa (II)” współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Mazowsza 2021 – 2027, Oś priorytetowa VI Fundusze Europejskie dla aktywnego zawodowo Mazowsza, Działanie 6.1 – Aktywizacja zawodowa osób bezrobotnych.

Załączniki


Pracodawco! Znajdziesz to u nas! Skorzystaj z możliwości zorganizowania stażu w nowej formule!

Od dnia 16.06.2025 r. Urząd Pracy m.st. Warszawy otwiera nabór o zorganizowanie staży. Prosimy o zapoznanie się z nowym wnioskiem i zasadami w związku wejściem nowej ustawy.

Szukasz zmotywowanego pracownika, którego możesz spokojnie wdrożyć do swojego zespołu? Zorganizuj staż we współpracy z Urzędem Pracy m.st. Warszawy – to prosty sposób na poznanie kandydata „w akcji” i przygotowanie go do pracy zgodnie z Twoimi standardami.

Daj szansę osobie bezrobotnej, a sobie – przyszłego pracownika!


Dlaczego warto?

  • Możesz przygotować stażystę do konkretnych zadań w Twojej firmie – według własnych potrzeb.
  • Nie ponosisz kosztów wynagrodzenia – stypendium wypłaca Urząd Pracy m.st. Warszawy.
  • Proste zasady – wszystko odbywa się na podstawie trójstronnej umowy (Ty + Urząd + stażysta).
  • Staż trwa od 3 do 6 miesięcy. W trakcie stażu przygotowujesz nową osobę do samodzielnej pracy, a po jego zakończeniu zatrudniasz ją na etat.


Ważna informacja:

  • Stażysta otrzymuje stypendium (dla umów podpisanych od 1 czerwca 2025 r. – 160% zasiłku).


Co zyskujesz?

  • Pracownika z potencjałem, który zna Twoją firmę.
  • Wzmocnienie zespołu – bez ryzyka i kosztów.
  • Wpływ na rozwój lokalnego rynku pracy.


To naprawdę proste!

  1. Przygotuj program stażu.
  2. Złóż wniosek do Urzędu Pracy m.st. Warszawy.
  3. Po pozytywnej decyzji – kontaktujemy się z Tobą i wspólnie działamy dalej.

Zgłoś ofertę stażu już dziś i daj komuś szansę, a sobie – wartościowe wsparcie!

Buduj z nami lepszy rynek pracy w Warszawie!


Staż dla osób bezrobotnych

Informacja - opieka nad dzieckiem w trakcie stażu


Urząd Pracy m.st. Warszawy uprzejmie informuje, że Organizator stażu jest zobowiązany do sfinansowania badań lekarskich osób bezrobotnych skierowanych do odbycia stażu. Jednocześnie Urząd Pracy przypomina, że stażysta nie może rozpocząć stażu bez posiadania aktualnego orzeczenia lekarskiego dotyczącego braku przeciwskazań zdrowotnych do podjęcia stażu.


Staż - to nabywanie przez bezrobotnego wiedzy i umiejętności przez wykonywanie zadań w miejscu pracy bez nawiązania stosunku pracy z pracodawcą. Długość stażu dla osób bezrobotnych wynosi od 3 do 6 miesięcy. 
Staż odbywa się na podstawie trójstronnej umowy zawartej pomiędzy Miastem Stołecznym Warszawa – Urzędem Pracy m.st. Warszawy, organizatorem stażu oraz bezrobotnym, według przygotowanego przez organizatora stażu programu określonego w umowie.
Przy ustalaniu programu stażu powinny być uwzględnione predyspozycje psychofizyczne i zdrowotne, wykształcenie oraz dotychczasowa wiedza i umiejętności bezrobotnego.
Bezrobotnemu, na okres odbywania stażu, zostaje przyznane stypendium w wysokości 160% kwoty zasiłku dla bezrobotnych.
Bezrobotnemu odbywającemu staż pracodawca zobowiązany jest do udzielania 2 dni wolnych za każde 30 dni kalendarzowe odbywania stażu. Za dni wolne przysługuje stypendium. Przy niepełnym miesiącu odbywania stażu przysługujący bezrobotnemu wymiar dni wolnych oblicza się proporcjonalnie, zaokrąglając w górę do pełnych dni.
Organizator stażu po zakończeniu stażu wydaje bezrobotnemu opinię zawierającą informacje o realizowanych przez niego zadaniach oraz nabytej wiedzy i umiejętnościach.


Zainteresowany pracodawca składa wniosek o zawarcie umowy o zorganizowanie stażu. 

Do wniosku należy dołączyć:

  1. Dokument potwierdzający umocowanie do zawarcia umowy w imieniu organizatora stażu, jeśli dane są inne niż w dostępnych rejestrach, tj. CEIDG lub KRS lub statut w przypadku stowarzyszeń, fundacji czy spółdzielni lub inne dokumenty właściwe dla szkół, przedszkoli lub jednostek budżetowych.
  2. Dokument potwierdzający prowadzenie działalności we wskazanym miejscu odbywania stażu (dotyczy przypadku, kiedy miejsce odbywania stażu nie jest w siedzibie firmy, a adres ten nie widnieje w żadnym z dokumentów rejestrowych) - nie dotyczy administracji publicznej. Dokument należy złożyć w postaci kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez osobę uprawnioną do reprezentacji organizatora stażu. 
  3. W przypadku, gdy organizatora stażu reprezentuje pełnomocnik, do wniosku należy załączyć pełnomocnictwo określające zakres umocowania, podpisane przez osoby uprawnione do reprezentacji organizatora stażu. Pełnomocnictwo należy przedłożyć w oryginale, w postaci notarialnie potwierdzonej kopii lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez osobę lub osoby udzielające pełnomocnictwa. Podpis lub podpisy osób uprawnionych do występowania w obrocie prawnym muszą być czytelne lub opatrzone pieczęciami imiennymi.
  4. W przypadku instytucji publicznych należy załączyć uwierzytelnioną kserokopię dokumentu powołującego osobę upoważnioną do występowania w imieniu organizatora (również komornicy sądowi i notariusze powinni załączyć uwierzytelnioną kserokopię aktu powołania).

Po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku konieczne będzie podpisanie trójstronnej umowy o zorganizowanie stażu dla osób bezrobotnych, w której zostaną określone warunki jego odbywania zgodnie z programem stażu.


Informacje dot. Tarczy Antykryzysowej

tarcza antykryzysowa

Komunikat dotyczący postępowania w sytuacji, gdy wypłacone środki na podstawie art. 15zzb, art. 15zzc, art. 15zzd, art. 15zzda, art. 15zzze, art. 15zze i art. 15zze4 zostały wykorzystane niezgodnie z przeznaczeniem lub zostały przyznane nienależnie.

Ustawa z dnia 24 czerwca 2021 r. o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz.1192) z mocy prawa zmieniła zapisy umów zawartych na podstawie art. 15zzb, art. 15zzc, art. 15zzd, art. 15zzda, art. 15zzze, art. 15zze² i art. 15zze4 ustawy z dnia 2 marca 2020r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2021 r. poz. 2095).

  1. W przypadku udzielenia pożyczki na podstawie art. 15zzd i art. 15zzda podmiot;
    • któremu dzielono pożyczki nienależnie - zwraca całość udzielonej pożyczki,
    • który wykorzystał pożyczkę niezgodnie z przeznaczeniem zwraca pożyczkę w całości lub w tej części, która została wykorzystana niezgodnie z przeznaczeniem.
      w części lub w całości, w terminie 30 dni od dnia doręczenia wezwania.

    Po upływie tego terminu nalicza się odsetki ustawowe.

    Prezydent m.st. Warszawy z urzędu lub na wniosek podmiotu może:

    • umorzyć w całości albo w części należności z tytułu zwrotu pożyczki;
    • odroczyć terminy spłaty należności z tytułu zwrotu pożyczki;
    • rozłożyć na raty spłatę należności z tytułu zwrotu pożyczki.

    Postępowanie odbywa się:

    • na wniosek zobowiązanego, wówczas
      • należności mogą być umarzane w całości – w przypadkach uzasadnionych ważnym interesem dłużnika lub interesem publicznym;
      • należności mogą być umarzane w części, terminy spłaty całości albo części należności mogą zostać odroczone lub płatność całości albo części należności może zostać rozłożona na raty – w przypadkach uzasadnionych względami społecznymi lub gospodarczymi, w szczególności możliwościami płatniczymi dłużnika.
    • lub z urzędu:
      wówczas należności mogą być umarzane w całości, jeżeli:
      • osoba fizyczna – zmarła, nie pozostawiając żadnego majątku albo pozostawiła majątek niepodlegający egzekucji na podstawie odrębnych przepisów, albo pozostawiła przedmioty codziennego użytku domowego, których łączna wartość nie przekracza kwoty 6000zł;
      • osoba prawna – została wykreślona z właściwego rejestru osób prawnych przy jednoczesnym braku majątku, z którego można by egzekwować należność, a odpowiedzialność z tytułu należności nie przechodzi z mocy prawa na osoby trzecie;
      • zachodzi uzasadnione przypuszczenie, że w postępowaniu egzekucyjnym nie uzyska się kwoty wyższej od kosztów dochodzenia i egzekucji tej należności lub postępowanie egzekucyjne okazało się nieskuteczne;
      • jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej uległa likwidacji;
      • zachodzi interes publiczny.

    W przypadku gdy oprócz dłużnika głównego są zobowiązane inne osoby, należności, mogą zostać umorzone tylko wtedy, gdy warunki umarzania są spełnione wobec wszystkich zobowiązanych.

  2. W przypadku dofinasowania udzielonego na podstawie na art. 15zzb, art. 15zzc, art. 15zzze, art. 15zze² i art. 15zze4 podmiot, który wykorzystał dofinansowania niezgodnie z przeznaczeniem, pobrał dofinansowania nienależnie lub w nadmiernej wysokości zwraca dofinansowanie w całości lub tę część dofinansowania, która została wykorzystana niezgodnie z przeznaczeniem, pobrana nienależnie lub w nadmiernej wysokości.

    W przypadku stwierdzenia okoliczności, o których mowa powyżej, podmiot wzywany jest do zwrotu dofinansowania w terminie 30 dni od dnia doręczenia wezwania.

    Po upływie tego terminu nalicza się odsetki ustawowe.

    Prezydent m.st. Warszawy z urzędu albo na wniosek podmiotu może:

    • umorzyć w całości albo w części należności z tytułu zwrotu części dofinansowania;
    • odroczyć terminy spłaty należności z tytułu zwrotu części dofinansowania;
    • rozłożyć na raty spłatę należności z tytułu zwrotu części dofinansowania.
    Na wniosek zobowiązanego należność może być:
    • umorzona w całości – w przypadkach uzasadnionych ważnym interesem zobowiązanego lub interesem publicznym,
    • umorzona w części, odroczony może być termin spłaty całości albo części należności,
    • rozłożona na raty całość albo część należności
      w przypadkach uzasadnionych względami społecznymi lub gospodarczymi, w szczególności możliwościami płatniczymi zobowiązanego

    lub
    z urzędu należności mogą być umarzane w całości, jeżeli:

    • osoba fizyczna – zmarła, nie pozostawiając żadnego majątku albo pozostawiła majątek niepodlegający egzekucji na podstawie odrębnych przepisów, albo pozostawiła przedmioty codziennego użytku domowego, których łączna wartość nie przekracza kwoty 6000zł;
    • osoba prawna – została wykreślona z właściwego rejestru osób prawnych przy jednoczesnym braku majątku, z którego można by egzekwować należność, a odpowiedzialność z tytułu należności nie przechodzi z mocy prawa na osoby trzecie;
    • zachodzi uzasadnione przypuszczenie, że w postępowaniu egzekucyjnym nie uzyska się kwoty wyższej od kosztów dochodzenia i egzekucji tej należności lub postępowanie egzekucyjne okazało się nieskuteczne;
    • jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej uległa likwidacji.

Tarcza Antykryzysowa - komunikat

Komunikat dotyczący postępowania w sytuacji, gdy wypłacone środki na podstawie art. 15zzb, art. 15zzc, art. 15zzd, art. 15zzda, art. 15zzze, art. 15zze i art. 15zze4 zostały wykorzystane niezgodnie z przeznaczeniem lub zostały przyznane nienależnie.

Ustawa z dnia 24 czerwca 2021 r. o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz.1192) z mocy prawa zmieniła zapisy umów zawartych na podstawie art. 15zzb, art. 15zzc, art. 15zzd, art. 15zzda, art. 15zzze, art. 15zze² i art. 15zze4 ustawy z dnia 2 marca 2020r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2021 r. poz. 2095).

  1. W przypadku udzielenia pożyczki na podstawie art. 15zzd i art. 15zzda podmiot;
    • któremu dzielono pożyczki nienależnie - zwraca całość udzielonej pożyczki,
    • który wykorzystał pożyczkę niezgodnie z przeznaczeniem zwraca pożyczkę w całości lub w tej części, która została wykorzystana niezgodnie z przeznaczeniem.
      w części lub w całości, w terminie 30 dni od dnia doręczenia wezwania.

    Po upływie tego terminu nalicza się odsetki ustawowe.

    Prezydent m.st. Warszawy z urzędu lub na wniosek podmiotu może:

    • umorzyć w całości albo w części należności z tytułu zwrotu pożyczki;
    • odroczyć terminy spłaty należności z tytułu zwrotu pożyczki;
    • rozłożyć na raty spłatę należności z tytułu zwrotu pożyczki.

    Postępowanie odbywa się:

    • na wniosek zobowiązanego, wówczas
      • należności mogą być umarzane w całości – w przypadkach uzasadnionych ważnym interesem dłużnika lub interesem publicznym;
      • należności mogą być umarzane w części, terminy spłaty całości albo części należności mogą zostać odroczone lub płatność całości albo części należności może zostać rozłożona na raty – w przypadkach uzasadnionych względami społecznymi lub gospodarczymi, w szczególności możliwościami płatniczymi dłużnika.
    • lub z urzędu:
      wówczas należności mogą być umarzane w całości, jeżeli:
      • osoba fizyczna – zmarła, nie pozostawiając żadnego majątku albo pozostawiła majątek niepodlegający egzekucji na podstawie odrębnych przepisów, albo pozostawiła przedmioty codziennego użytku domowego, których łączna wartość nie przekracza kwoty 6000zł;
      • osoba prawna – została wykreślona z właściwego rejestru osób prawnych przy jednoczesnym braku majątku, z którego można by egzekwować należność, a odpowiedzialność z tytułu należności nie przechodzi z mocy prawa na osoby trzecie;
      • zachodzi uzasadnione przypuszczenie, że w postępowaniu egzekucyjnym nie uzyska się kwoty wyższej od kosztów dochodzenia i egzekucji tej należności lub postępowanie egzekucyjne okazało się nieskuteczne;
      • jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej uległa likwidacji;
      • zachodzi interes publiczny.

    W przypadku gdy oprócz dłużnika głównego są zobowiązane inne osoby, należności, mogą zostać umorzone tylko wtedy, gdy warunki umarzania są spełnione wobec wszystkich zobowiązanych.

  2. W przypadku dofinasowania udzielonego na podstawie na art. 15zzb, art. 15zzc, art. 15zzze, art. 15zze² i art. 15zze4 podmiot, który wykorzystał dofinansowania niezgodnie z przeznaczeniem, pobrał dofinansowania nienależnie lub w nadmiernej wysokości zwraca dofinansowanie w całości lub tę część dofinansowania, która została wykorzystana niezgodnie z przeznaczeniem, pobrana nienależnie lub w nadmiernej wysokości.

    W przypadku stwierdzenia okoliczności, o których mowa powyżej, podmiot wzywany jest do zwrotu dofinansowania w terminie 30 dni od dnia doręczenia wezwania.

    Po upływie tego terminu nalicza się odsetki ustawowe.

    Prezydent m.st. Warszawy z urzędu albo na wniosek podmiotu może:

    • umorzyć w całości albo w części należności z tytułu zwrotu części dofinansowania;
    • odroczyć terminy spłaty należności z tytułu zwrotu części dofinansowania;
    • rozłożyć na raty spłatę należności z tytułu zwrotu części dofinansowania.
    Na wniosek zobowiązanego należność może być:
    • umorzona w całości – w przypadkach uzasadnionych ważnym interesem zobowiązanego lub interesem publicznym,
    • umorzona w części, odroczony może być termin spłaty całości albo części należności,
    • rozłożona na raty całość albo część należności
      w przypadkach uzasadnionych względami społecznymi lub gospodarczymi, w szczególności możliwościami płatniczymi zobowiązanego

    lub
    z urzędu należności mogą być umarzane w całości, jeżeli:

    • osoba fizyczna – zmarła, nie pozostawiając żadnego majątku albo pozostawiła majątek niepodlegający egzekucji na podstawie odrębnych przepisów, albo pozostawiła przedmioty codziennego użytku domowego, których łączna wartość nie przekracza kwoty 6000zł;
    • osoba prawna – została wykreślona z właściwego rejestru osób prawnych przy jednoczesnym braku majątku, z którego można by egzekwować należność, a odpowiedzialność z tytułu należności nie przechodzi z mocy prawa na osoby trzecie;
    • zachodzi uzasadnione przypuszczenie, że w postępowaniu egzekucyjnym nie uzyska się kwoty wyższej od kosztów dochodzenia i egzekucji tej należności lub postępowanie egzekucyjne okazało się nieskuteczne;
    • jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej uległa likwidacji.