Deklaracja dostępności
Powiatowy Urząd Pracy w Pszczynie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony pszczyna.praca.gov.pl.
Data publikacji strony internetowej: Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- filmy zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej,
- filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych,
- formularz kontaktowy nie posiada dowiązanych etykiet tekstowych.
Treści nieobjęte przepisami
- Dokumenty opublikowane przed 23 września 2018 r. nie są dostępne cyfrowo. Jeśli potrzebujesz, któregoś z nich w formie dostępnej, skontaktuj się z nami i wskaż, o który dokument chodzi.
- mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).
Do sprawdzenia użyto walidator https://wave.webaim.org/
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Marii Zmorzyk - mejlowo m.zmorzyk@pszczyna.praca.gov.pl lub telefonicznie 32 210 27 42.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
- Bernadeta Sojka-Jany — Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Pszczynie,
- adres: ul. Dworcowa 23, 43-200 Pszczyna,
- mejl: urzad@pszczyna.praca.gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Dostępność architektoniczna
Powiatowy Urząd Pracy - ul. Dworcowa 23, 43-200 Pszczyna
Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli.
Budynek, w którym znajduje się siedziba Powiatowego Urzędu Pracy w Pszczynie (dalej: PUP) jest częściowo przystosowany do obsługi osób niepełnosprawnych ruchowo. Z tyłu budynku znajduje się parking, a na jego poziomie wejście dla osób niepełnosprawnych ruchowo. Nawierzchnia przed wejściem jest utwardzona i wygładzona. Po lewej stronie drzwi umieszczono tablicę informacyjną o „sygnalizacji dźwiękowej" oraz włącznik sygnalizacji przywołujący pracownika obsługującego platformę przyschodową, która umożliwia wjazd na parter Urzędu.
Opis dostępności korytarzy, schodów i wind.
Budynek nie jest wyposażony w windę. Dla osób na wózkach dostępne są tylko pomieszczenia na parterze. Po zawiadomieniu pracownika Informacji PUP (parter, pokój nr 1) o wizycie klienta z niepełnosprawnością ruchową – pracownik merytoryczny schodzi do klienta. Na schodach zamontowane są poręcze oraz taśmy kontrastowe.
Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętlach indukcyjnych.
W budynku część pomieszczeń, wyjścia ewakuacyjne, poręcze na schodach oznaczono w alfabecie Braill'a. Brak oznaczeń w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabo widzących. W budynku jest możliwa komunikacja za pomocą pętli indukcyjnej (przenośnej). Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze budynku.
Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
Bezpośrednio za budynkiem Urzędu, obok wejścia dla osób niepełnosprawnych ruchowo wyznaczono dwa miejsca parkingowe dla samochodów osób niepełnosprawnych. Miejsca parkingowe zostały oznaczone znakami poziomymi i pionowymi. Nawierzchnia przed wejściem jest utwardzona i wygładzona. Dojazd do miejsc parkingowych prowadzi z ulicy Dworcowej przez ulicę Parkową, a następnie przez parking miejski.
Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Osoby doświadczające trudności w komunikowaniu się mogą załatwić sprawy w Urzędzie przy pomocy tzw. asystenta. Asystentem może być każda osoba fizyczna, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną.
Zadaniem asystenta jest pomoc w załatwieniu spraw w Urzędzie. Asystent nie jest zobowiązany do przedstawienia dokumentów potwierdzających znajomość polskiego języka migowego PJM, systemu językowo-migowego SJM ani sposobu komunikowania się osób głuchoniewidomych SKOGN.
Z pomocy asystenta osoba uprawniona nie może skorzystać w sytuacji, gdy wnioskowane dane są prawnie chronione ze względu na ochronę informacji niejawnych, a dostęp do nich przysługuje wyłącznie osobie uprawnionej.
Urząd zapewnia dostęp do świadczenia usług tłumacza:
- polskiego języka migowego PJM,
- systemu językowo-migowego SJM,
- sposobu komunikowania się osób głuchoniewidomych SKOGN.
Świadczenie to może być realizowane również przez pracownika Urzędu posługującego się PJM lub SJM lub z wykorzystaniem środków wspierających komunikowanie się. Świadczenie jest bezpłatne dla osoby uprawnionej, będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 roku o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych.
W celu skorzystania z pośrednictwa tłumacza konieczne jest powiadomienie Urzędu o takiej potrzebie, co najmniej 3 dni robocze przed planowanym terminem wizyty w Urzędzie, z wyłączeniem sytuacji nagłych.
Zgłoszenie powinno zawierać następujące elementy: imię i nazwisko osoby uprawnionej, propozycję terminu, wskazanie metody komunikowania się, krótki opis sprawy do załatwienia w Urzędzie, adres kontaktu zwrotnego, na który zostanie przesłana informacja z potwierdzeniem spotkania.
Zgłoszenia można dokonać w jednej ze wskazanych form: pisemnie, za pomocą faksu, e-maila, przy pomocy osoby trzeciej, ze wskazaniem metody komunikowania się. Po dokonaniu zgłoszenia, uzgodniony zostanie ze zgłaszającym, dogodny termin realizacji świadczenia.
Kontakt z Urzędem możliwy jest za pośrednictwem następujących środków komunikacji:
1) telefonicznie na numer: 32 210 27 21 lub 32 210 27 42;
2) faksem na numer: 32 210 27 62;
3) pocztą elektroniczną na adres: urzad@pszczyna.praca.gov.pl.
4) osobiście w Urzędzie – Informacja, parter pokój 1.
5) listownie na adres: 43-200 Pszczyna ul. Dworcowa 23;
Zgłoszenie składane przez osobę uprawnioną po rejestracji w Kancelarii, przekazywane jest do Dyrektora Urzędu, który wskazuje komórkę właściwą ze względu na merytoryczne załatwienie sprawy.
Pracownik komórki merytorycznej, po uzgodnieniu terminu z osobom posługującą się językiem migowym, zawiadamia zgłaszającego o terminie i sposobie załatwienia sprawy.
W przypadku braku możliwości realizacji świadczenia we wskazanym lub uzgodnionym terminie – Urząd zawiadamia wraz z uzasadnieniem osobę uprawnioną i jednocześnie wskazuje możliwy termin realizacji świadczenia lub inną formę realizacji uprawnień.
Osoby zarejestrowane w Urzędzie jako bezrobotne lub poszukujące pracy informują swojego doradcę klienta o potrzebie skorzystania z tłumacza.