Wprowadzenie do KSeF dla mikroprzedsiębiorców

Print Drukuj

Krajowa Administracja Skarbowa (KAS) rozpoczęła cykl spotkań on-line „Środy z KSeF”, mający na celu edukację mikroprzedsiębiorców na temat Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF). Spotkania będą odbywać się każdą środę od połowy listopada do połowy grudnia. Uczestnicy będą mogli dowiedzieć się, jak dobrowolnie korzystać z KSeF przed jego obowiązkowym wprowadzeniem 1 lipca 2024 r. e-Faktury staną się jedyną formą dokumentowania transakcji dla czynnych podatników VAT, podczas gdy małe i średnie firmy zwolnione z VAT będą zobowiązane do e-fakturowania od 1 stycznia 2025 r. Tematyka webinarium obejmie nowe zasady fakturowania w Polsce, nadawanie uprawnień w KSeF oraz różnice między fakturą elektroniczną a e-Fakturą.

Uczestnicy nauczą się również, jak wystawiać i otrzymywać faktury w KSeF oraz gdzie szukać informacji na temat systemu. Na dotychczasowych spotkaniach uczestniczyło po 600 osób, a kolejne odbywają się 6 i 13 grudnia o godzinie 9.00. Dołączenie do spotkania jest możliwe bez wcześniejszej rejestracji.

Krajowa Administracja Skarbowa (KAS) za pośrednictwem tut. Urzędu informuje, że rozpoczęła ogólnopolski cykl spotkań on-line „Środy z KSeF".

W każdą środę od połowy listopada do połowy grudnia eksperci KAS będą przekazywać mikroprzedsiębiorcom informacje o założeniach Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF). To pierwszy etap spotkań informacyjnych z przedsiębiorcami.
 
Od 1 stycznia 2022 r. podatnicy mogą dobrowolnie korzystać z KSeF przygotowując się do systemu, który będzie obowiązkowy od 1 lipca 2024 r. Od tego dnia czynni podatnicy VAT będą wystawiać e-faktury wyłącznie w KSeF, a faktury ustrukturyzowane będą podstawową formą dokumentowania transakcji gospodarczych. Dla małych i średnich firm zwolnionych z VAT obowiązek e-fakturowania wejdzie w życie od 1 stycznia 2025 r. Już teraz warto poznać nowe zasady wystawiania e-faktur i przetestować bezpłatne narzędzia KSeF.

Izba Administracji Skarbowej w Katowicach zaprasza mikroprzedsiębiorców, przedstawicieli mikroprzedsiębiorców oraz wszystkich zainteresowanych na bezpłatne spotkania on-line na temat założeń KSeF.

W trakcie webinarium dowiesz się o:

  • nowych zasadach fakturowania w Polsce,

  • uwierzytelnieniu w KSeF i nadawaniu uprawnień,

  • różnicy pomiędzy fakturą elektroniczną a e-Fakturą,

  • wystawianiu oraz otrzymywaniu faktur w KSeF,

  • bezpłatnych narzędziach KSeF,

  • tym gdzie znaleźć komunikaty, informacje, odpowiedzi na pytania.

 
W ostatnich spotkaniach, które odbyły się 22 i 29 listopada wzięło udział po 600 uczestników.
 
Na najbliższe webinarium zapraszamy już 6.12.br. o godz. 9.00.
Spotkanie jest otwarte, dlatego nie ma potrzeby wcześniejszej rejestracji.

Aby dołączyć do spotkania wystarczy kliknąć w link (link otwiera nowe okno w MS Teams).

 
Ostatnie w tym roku webinarium odbędzie się 13 grudnia o godz. 9.00 pod tym samym linkiem.
 
Przewidywany czas spotkania – 1 h

Więcej informacji o KSeF na www.podatki.gov.pl/ksef.

Serdecznie zapraszamy!

Informacje o publikacji dokumentu